CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 30, 2010

~Renungan bersama~









Artikel ni aku amik dr 1 sumber yg leh d prcyai dlm FB... Lpas je aku bace, makin mnguatkn lg smngat utk aku tutup pntu hati aku utk trime cinta lelaki2 kt luar sane.. Aku x nk jd slh 1 reason why ayah aku x dpt msuk syurga... Bukan niat nk tunjuk yg aku ni baik ke ape ke.. Tp bnde haram, tetap haramkn.. Kite x leh suke suki nk halalkan bnde yg dh nyata haram.. Mcm 2 jgk sbaliknye.. Korang bace la... Selamat beramal... hehehe...
^_^
kamu..

maafkan saya..kerana tidak menghantar mesej dua tiga hari nie..bukan niat untuk menjauhkan diri..
bukan niat untuk sombong dengan kamu..tapi saya keliru..bingung...
maafkan saya sebab terpakse batalkan pertemuan kite bulan depan..saya tahu kita dah lame rancang pertemuan ini..

kamu..

saya minta maaf...kekeliruan ni bermula bile saya mengetahui satu cerite..

ade seorang ayah yang sgt baik..sgt teguh amal ibadatnye..alim..dan telah hampir dengan syurga..tetapi kakinya terhalang dari memasuki syurga itu sebab anak perempuannya telah melanggar syariati islam..tidak menutup aurat..tidak mengamalkn agame..kesian,kn??kerana anak perempuannye,ayah itu tidak mampu memasuki syurga..atas kesilapan org len..

baba(pggilan tuk ayah saye) penah ckp..
"kite nak hubungan(perkahwinan) kite diberkati..tp peringkat mule2 da wat yg Allah murka..mcm kapel,bersanding,buka aurat,pgg tgn...mcm mane tuhan nk tlg?belajar la dulu..kalu ade jodoh dgn die(kamu),adelaa..baba da bg ape yg anak2 nak..nk hp,laptop,baju..sume baba bg..tp baba mntk satu jer..belajarla jd muslimah yg bjaye..bjaye dunia n akhirat..baba xde harta nk wariskan kat anak2 nnt..tp baba wariskan pegangan agame yg kuat dlm diri anak2 baba.."

luluh hati saya dengar ape yg baba ckp..mase 2 lam kete..on da way nk g kl..tibe2 saye rase pipi saya basah..dr gerak bahasa baba,saya tau die cube untuk terangka pd saya yg kapel ni haram..kamu,saya xnk disebabkan saya,baba xdapat cinta hakiki die..xdpt ape yg die kejarkan..kamu..saya xsgup menjadi sebab kenapa baba xdapat masuk syurga..saya xnak...

saya faham.lupa.yg keluarga saya tidakla se'sporting' sesetangah keluarga yg mengamalkn pergaulan bebas..saya alpa..malangnya saya..

kamu..
saya tidak minta untuk terus lost contact.tidak minta untuk kita putus hubungan terus sebab saya tau,selama ini memang saya cinta kamu seikhlas hati saya..kononnya cinta kerana Allah..tp bile jumpe kite berpegangan tangan..ya ALLAH..jahilnya kita..saya akui saya sayang sgt2 hubungan ni..xmampu rasenye untuk terus lupekan kamu..tapi saya akan cuba.kita jadi kawan baik,ye?yang akan saling mengingati..salling menasihati..saya mohon..andai ade jodoh antare kite..alhamdulillah..

Perempuan yang suci adalah perempuan yang di jaga oleh ALLAH,tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki, di mana Allah untuk menjaga kita?Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita" "Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki ,bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..Mengapa masih ragu-ragu?" "Kekuatan usah di tunggu tapi harus dicari" Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan... "Sebesar-besar dosa adalah dosa yang di lakukan ketika rasa berdosa melakukannya" -Imam Ghazali-



kamu..
maafkan saya kalau permintaan saya ini keterlaluan..maafkan saya..saya x akan doakan kamu menunggu saya..tapi saya doakan kamu akan jumpe jodoh kamu..saya x akan doakan saya adalah jodoh kamu..tp saya doakan jodoh kamu adalah yg wanita yang beriman.. semoga setiap langkah kamu di atas bumi Allah ini akan desertai rahmat Allah..

saya bukanlah berlagak baik..tp saya cuba untuk menjadi baik..x salah,kn?doakan saya..

maafkan saya,
....................

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang
segala puji hanya bagi Allah, Tuhan Yang Memelihara dan Mentadbir Sekalian alam
Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Yang Menguasai pemerintahan pada Hari Pembalasan
Engkau sahaja yang kami sembah, dan engkaulah tempat kami memohon pertolongan
Tunjukilah kami jalan yang lurus
iaitu jalan orang-orang yang engkau telah kurniakan ni'mat kepada mereka
bukan jalan orang-orang yang engkau telah murkai, dan bukan pula jalan orang-orang yang sesat
(Al- Fatihah : 1-7)

0 0 macam macam bunyi:

RIZAL & LEEYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers